i have to be emo


När jag var i england läste jag en artikel om att Ryssland
kanske ska införa en lag om att förbjuda "emo-kids".
Lagen innebär att "emo-kids" inte får komma in i landet eller bo där.
Right, varför? Var ifrån får man ens tanken till en sån lag?
Det är ju sjukt! Det känns som att Ryssland är Tyskland och "emo-kidsen" är judarna.
Jag vet att många har ett hat mot "emo-kids" och det är lite sjukt,
för egentligen kan man inte ens vara emo! Och vad har "emo-kidsen" egentligen gjort folk?
Ingenting! Det enda är att de ser lite annorlunda ut, och vad är det för fel med det?
Mycket, enligt vissa. Jag är inte emo, eftersom man inte kan det, men jag har inga
problem med emo, &musik jag lyssnar på är emo. Men that's it,  du kan inte vara emo.
Det är ingen stil. De flesta tror att stilen de har är emo, men det är snarare fashincore.
Snarlikt, men inte lika omtalat &hatat.
Allt hat riktas in på emo, en stil som inte ens finns. Fast nu har den skapats,
av folk som inte ens vet vad det är. Jag säger inte att jag är någon expert inom ämnet,
men jag har varit där, trott jag varit emo &allt. Sen lärde jag mig att man inte kunde vara det,
eftersom det är en musikstil, och jag tycker det är tragiskt att folk har ett sånt
hat mot "emo-kids". Sen säger jag inte att alla "emo-kids" är helt oskyldiga (eller vilket ord som nu passar). De vet mycket väl att de inte är omtyckta men provocerar och söker uppmärksamhet.

En sak jag verkligen avskyr, är när folk säger "alla som är emo sitter och gråter och skär sig i armarna"
Right. Hur många fel finns det inte i den meningen? Man kan inte vara emo och bara för att man är
"emo" så är man inte deprimerad!
Det har inte med musikstilen att göra, det har ju med person själv att göra.
Om en hip-hopare är deprimerad, är han eller hon emo då? Nej, självklart inte.
Om en vanlig människa utan massa smink &svarta kläder gör det,  är han eller hon emo då? Nej.

Folk har ingen aning om vad emo egentligen är,
& det borde de kolla upp innan de börjar kalla folk för det.
Emo har blivit ett skällsord, &jag undrar varför. Man ropar ju inte direkt "märkesbög", "hip-hopare" eller "goth" efter någon, right? Nej, man ropar bara emo efter folk. Ibland, då börjar jag undra vad som är fel på folk!

Ryssland har ett klart fel, som vill förbjuda folk som ser annorlunda ut.
Vad kommer härnäst, ska de förbjuda förståndshandikappade?
Bara för att man är annorlunda är man inte mindre värd,
och det borde väldigt många människor inse.

- bellahh

Kommentarer
Postat av: emelie

jag förstår vad du menar, i do.

håller med fullständigt.

men jag stör mig på vissa bara, de som skär sig för att det hör till vad de tror är emo,

grejen är att mtv hittade på emo när punkrocken inte drog längre.

det stör jag mig på.

sen vet du att jag gillar mycket av den musiken.

2008-08-04 @ 23:42:39
URL: http://rosavitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0