i'll see you in my dreams


Make it a sweet, sweet goodye, it could be for the last time and it's not
right. "Don't let yourself get in over your head" he said. Alone and far from home we'll find you dead - like a candle you burned out; spill the wax over the spaces left in place of angry words. Scream - to be heard, like you needed any more attention; throw the bottle, break the door,
and disappear. Sing me to sleep; I'll see you in my dreams, waiting to say "I miss you, I'm so sorry".

Forever's never seemed so long as when you're not around, it's like a piece of me is missing. I could have learned so much from you but what's left now? Don't you realize you brought this family
a world of pain? Because you left us in pieces. Can't you see there could have been a happy ending we let go? 
Sing me to sleep; I'll see you in
my dreams, waiting to say, "I miss you.  I'm so sorry." 
Sing me to sleep. 
(You've taken so much with you) 
I'll see you in my dreams, (but left the worst with me) 
Waiting to say, "I miss you.  I'm so sorry."

all time low - lullabies
skriven av the one and only, alex gaskarth.



mannen som skrivit låten är en idol för mig. han har lyckats med så otroligt mycket &han är så fantastisk. han har så
mycket men bryr sig ändå om sina fans något otroligt. han ger tillbaka. han skriver texter som ingen annan, &han är
helt fantastisk in more than one way.
jag funderade idag på vem som påverkat mig mest, av bandmedlemmar då,
och förstaplatsen stod mellan alex gaskarth &charlie simpson. alex har gjort så lite, men ändå så mycket. &charlie,
han har gjort mer än någon kan förstå. lifesaver, om vi säger så. &alex, vad har han gjort? han är sig själv, he stays
true to what he believes in and knows where he came from. en dröm att träffa honom, missade honom på gian &när de var i sthlm var jag inte där.
låten, lullabies, är en av mina favoriter. det har det alltid varit, &fick nyss reda på varför den är så stark. den handlar om alex's bror, som tog självmord. det är lättare att förstå innebörden av låten då, &jag förstår inte hur alex kan orka sjunga en låt med det budskapet. att varje gång bli påmind om det.. han är så amazing att jag knappt hittar ord.

&juste, har ni inte hört all time low nån gång så får ni ta &lyssna på dem nu! (:

"the closest friends you'll have are the ones you'd take a bullet for,
but they're the ones you constantly feel you could put a bullet in as well."

Kommentarer
Postat av: fia

jag får ännu mer rysningar när jag lyssnar på

låten, och läser texten, nu när man som sagt

vet vad den handlar om :'/



alex är sjukt bra! <3

all time low är sjukt bra! <3

i love it! <3



(och du bella, det är inte samma sak att sitta

och kolla på alex och jack intervjun själv ;$ )

2008-11-03 @ 06:42:53
URL: http://intoxicatemymind.blogg.se/
Postat av: jizmo på bilddagboken

All Time Low är troligtvis världens bästa band om du frågar mig. Alex Gaskarth är min idol. Och jag träffade honom i STHLM. Det var något så sjukt. Fyfan. Jag längtar tillbaks, för Alex var sjukt trevlig och bara glad. Låt säga såhär; Alex är min största idol, och det är inte bara pga hans utseende och klädstil, det är för hans personlig as well.

2008-11-26 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0