big city dreams are what you're about

sitter &lyssnar på massa musik i brist på annat att göra. jag skulle kunna sova, då jag ska vara på gymmet vid halv tio. redigerar lite bilder &funderar på att göra något annat. blir till att skriva lite på mina planerade böcker &så tror jag. har precis kollat lite kläder på forever21, och gud vad mycket jag vill ha! det blir nog till att beställa lite, får se vad jag bestämmer mig för. (: tyvärr så kostar ju frakten en hel del &det suger en aning.
justnu lyssnar jag på nevershoutnever! &han är bra han. ^-^ bigcitydreams går på repeat i min mp3 justnu. alltså, han är så mysig &sjunger så sjukt fint. look him up people! <3 

this pathetic excuse for a town that holds all your memories, a lifetime of crushes and your broken dreams

jag har bytt musikstil lite nu igen (big surprise). om man jämför med januari 2007 så var det the blackout, my american heart, ymas, aiden, avenged sevenfold, afi, &massa hård musik som gällde, plus mcfly som skiljde sig från allt annat.
nu däremot, vet jag inte vad det är! de band som äger min mp3 justnu (förutom mcfly, ymas, atl &jb) är the friday night boys, metro station, nevershoutnever!, a rocket to the moon, stereo skyline, the hand me down kids, we are the ocean och mister owl. jag har också blivit en hsm &hannah montana tönt på riktigt, &i januari hade jag nästan ett hat till båda delarna. man blir som de man umgås med, right? ja, och jag umgicks med folk då som fick mig att bli någon jag inte var, men det är en annan historia.
jag är mycket mer indie är förut, men det som är bäst är pop-punk &power-pop. åh vad härligt pop-punk är! lite old school blink funkar med, som alltid. (: sen är jag sådär löjligt svag för ballader, det har jag alltid varit &kommer nog alltid att vara!
(jag tycker förresten också att petter är sveriges bästa sak när det gäller musik. det tyckte jag inte förra året, det lovar jag er) jag tror maxieman tycker att robin bengtsson är sveriges bästa när det gäller musik, var bara tvungen att lägga till det, hih. hon är galen men jag gillar henne ändå!

idag, eller igår blir det ju nu, så var jag på staden med papi. hittade dock inget &drog hemåt till mami där vi senare fick gäster. stannade hos mami sen &nu sitter jag här med min dator i sängen &slöar. det slog mig precis att skolan börjar i morgon, onsdag. herregud vad hemskt! jag vill verkligen inte tillbaka. lovet är för kort - really! lärarna säger att vi ska ta det lugnt och hämta oss efter allt slit, men vafan, jag bara laddar upp mig inför ännu mer stress, ångest och panik. det gillar jag inte. jag må ha tagit det jävligt lugnt på lovet, men jag kommer dö nu när skolan börjar. jag kommer gå in i väggen, helt seriöst. och man ska hinna med så mycket! skolan, träffa kompisar, plugga, få bra betyg (alltså plugga hårt), förbättra sig i allt, träna, och sen ska man andas med? nej, jag hinner inte. usch på det, jag har ingen ork alls. snart ger jag upp &bara släpper allt. åh jag vill bara bort. en enkelbiljett till londontown eller los angeles tack? jag behöver egentligen inte ens åka så långt bort, ge mig bara några dagar med folk som förstår mig? som två dagar i norrköping hos fia, det skulle räcka! som tur är så kommer fia hit i februari, &det gillar vi. någon som förstår mig utmärkt. (: massa senare idag blir det telesamtal med camillus, &det blir bra tror jag, för hon vet precis vad jag menar angående allt med att vilja komma bort från allt. det känns bra att någon förstår. (:
jag har bästis här och det är bra, för utan henne skulle jag verkligen ge upp här. jag skulle inte klara en dag, jag skulle bara bryta ihop dagligen och faila i allt. min bästis är bäst på alla sätt och vis.
 jag trivs inte här. visst, kalmar är en vacker stad, det är den, men den passar inte mig. alla vet allt om alla &man får inte sticka ut. bara för att det är så ska jag bli ännu mer underlig. nej, men seriöst. min stil är inte udda eller så, men folk klarar inte av mig ändå. jag hade ett fint samtal om dethär med emma häromdagen, &det var fint som fan.

nej, nu ska jag sluta whina och ta och skriva lite och missbruka nevershoutnever och annan mysig musik som får mig att bara le.


Kommentarer
Postat av: emma

du är lovely!

2009-01-06 @ 01:43:15
URL: http://tripoli.blogg.se/
Postat av: matilda

det hemska här är att du fick mig o tänka, eftersom det skulle ju vara lite sjukt om jag faktiskt tkte robin var bäst i sverige inom musik. Sen så tyvärr, efter det här tänkandet så insåg jag att det stämmer, jag tkr det :D<3 dock är det nog lite stört. som du säger, jag är galen. dock kan jag talangen att maxa till det rejält för folk så dem gillar mig ändå, som tex du!



& alltså skolan. jag har använt det här lovet till att stressa ihjäl mig inför stressen. vart stressad varannan sekund. skitkul alltså. dem andra sekunderna använder jag till att vara livrädd o sakna folk (läs det som singular o du förstår vem jag menar). jag skulle gärna bara sova mig igenom jävligt länge. drömma o int behöva göra nåt, förutom o typ andas. jag vet liksom att när skolan väl börjar kmr jag vara ännu mer stressad o livrädd än jag är nu. fast jag älskar en sak med skolan, det är att det tar mig ca 1 timme att åka dit kommunalt, o den timmen är ofta den timmen jag har på mig efter skolan att chilla o inte plugga o bara slappa.



och jag måste lyssna på nevershoutnever för den där låten o hans röst var jävligt härlig <3



idag såg jag på andra avsnittet av britannia high förresten ^_^ det är goooood stuff! <3

2009-01-06 @ 02:26:15
URL: http://matrixx.blogg.se/
Postat av: matilda

och varför känns det som jag alltid skriver 5 km långa kommentarer till dig?

2009-01-06 @ 02:27:06
URL: http://matrixx.blogg.se/
Postat av: heidi

oh, nevershoutnever! och bigcitydreeeeeeeeams. den är lätt bäst. :'D

plus att jag har hittat en sida där man kan kolla på britannia high, jag är glad!

2009-01-06 @ 15:45:49
Postat av: fia

yey, februariiii ^-^

me like liksom.

<3

2009-01-11 @ 03:47:16
URL: http://intoxicatemymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0